"Naturrutan" = en ruta natur?


Som ni förstår vill jag visa lite BLOMMOR
och annat som finns hos oss

eftersom inte alla har Facebook (mamma och pappa t.ex.) vill jag börja visa denna fina möbel

Teakbord med stolar
Det kommer från Göteborg, ja, inte ursprungligen men ändå.
Ludde hämtade det.
Bordet väger kanske 150 kg.
En lyftkran la det på släpet och fem kamrater (en var på toa) bar upp det.
Det står där det står, stadigt.
Jag vet inte om det ska få vara så här grått eller om vi ska olja de.
Då kommer det att bli alldeles rött.
Jag tycker att det är vackert till bergen och "stenåkern".

Trisse-man

Trisse har fått på nöten av "gangsterkatten" (troligen en vildkatt).
De möttes vid kattluckan när "gangsterkatten" varit inne och länsat matskålarna.
Efter det blev Trisse än mer kelsjuk och trygg i vår närhet.
Hjälper till

En del blommor har kommit

Lupiner

Denna kallas tuppkam.
Jag trodde att den skulle bli hög med stora kammar.
Kammen är fjuttiga 5 cm lång och 3-4 cm hög.
Jösses så fjuttigt men dekorativ.



En vattendroppe vilar i majsen.
Detta är popkornmajs. Mycket dekorativ.
Blir ca. 1 meter hög.

vatten i majsen

Det här gamla tråget har agerat baktråg, skoställ, förvaringsplats och nu på höjden, lite på sniskan, för blommor.
Det inköptes för snart 25 år sedan i Skåne.
Lite linolja och balsamterpentin gör susen.


Ett gammalt tråg



Bra för insekter

Så blev de fler...

Jag avslutar med en del av Fröken Rut.
Hon ville inte vara med på bild men
tyckte det var okej att bli kammad.

Katthår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0