En underbar vårdag

I dag var det väl den mest fantastiska dag man kan önska.
Vi vaknade tidigt och Ludde tog kratta och borste med sig ut för att
slutföra det sista grus och lövkrattet runt huset som han slet med igår.

Jag hästgödslade det mesta som såg ut att vara en planta.
Jag hällde aska på syrenerna. Vet inte om det är så bra för blommningen men ja, ja.

Syrener

Det är en härlig tid nu.
Det riktigt hörs när knopparna växer.

Syrenknopp

Men vi har faktiskt en liten snöhög kvar. Den ligger så till att solens strålar inte når
den och då vägrar den försvinna. Äh, vad gör väl det?

Vi har haft en riktig slitarhelg. Ganska roligt slit, tycker jag.
Men det blir alltid så att man tror att man ska hinna så mycket mer än man faktiskt gör.

Tussilago

Jag gick på blomjakt. Hittade en del som var på gång.
Jag tog bort vintertäcket från rosor och klematis.
Ganska bra såg det ut bortsett att den ena klematisen ser lite hängig ut.
Den ser faktiskt väldigt hängig ut. Befarar att den är död.

Vi köpte en ny paviljong. En lite större.
Den satte vi i hop.
Vi tvättade möbler och bar ut dynor.
Så himla mysigt.

Lasses Veranda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0