Mandalas


Färglagt på olika sätt


Mandalas... Vad är det?

Nu sitter säkert många och tänker; "Det borde väl hon veta"
men si det gjorde jag faktiskt inte, inte förrän i tisdags.
I tisdags åkte jag med några elever till Brio Lek ock Lär som inte heter så idag,
nähä du, internationellt ska det vara.
Då blir det kort och gott; "Lek och Lar" (idiotiskt).
Ja, ja, där var vi i allafall för att införskaffa än det ena och än det andra.
När det andra var klart fann vi då det tredje;
"Mandalas för barn och vuxna".


Starkt eller svagt


Vad jag kan förstå så har mandalas funnits i vår värld i tusentals år, så visst är jag lite seg.

När jag ser dem inser jag att att jag visst har sysslat med dem men inte vetat att de har ett namn inte heller att de har stor betydelse för välbefinnande, ro och koncentration.


Urklippt eller ej


Idag hade vi högläsning. Vår bok heter "Starkare än hatet" och är skriven av Tim Guenard.
Jag läste och eleverna färglade sina mandalas i 70 minuter! 70 minuter!!!
Alla var djupt koncentrerade på orden som lästes
och skapade under tiden de mest fantastiska mandalas man kan tänka sig.

Till mina elever

Klicka på länken nedan

http://www.unicorn.dk/produkter/images/forord-mandalas-en-kalla-till-lugn-och-koncentration-svensk.pdf


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gu´vad fint! Det är ju bra att det finns både enkla och svåra varianter. Då finns det ju för alla!

2010-10-15 @ 15:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0