Hemkänsla, hur får man det?


Ja, till att börja med kan man t.ex. gå in på

www.hemkansla.se
(Det är från dem som jag fått låna bilderna)

Klicka bara på ordet ovan och vips befinner du dig i en annan värld.
Jag har befunnit mig där i flera timmar.

Är inte dessa gjutjärnskrukor alldeles underbara? 








Nu kommer åtminstone ca. 4-8 plantor att kunna placeras.
Frågan är vart de övriga 1064 plantorna ska få plats.
Jag köpte en annan väggkorg för blommor, också men tyvärr köpte jag den sista så bild på den kommer i sommar.

Av olika skäl var jag tvungen att ta kontakt, per mail med butiken och jag fick ett så fantastiskt snabbt, varmt  och trevligt bemötande. Det går igen i deras texter och i deras blogg.

Verkligen, verkligen ett hemtrevligt ställe att handla på.
Vet ni att det går att köpa ros- eller lavendelvatten för att hälla i strykjärnet?
Då doftar både kläder och garderob sommar.
Är inte det hemtrevligt så säg?

Ja, så kom då ett antal saker som jag absolut inte behöver men som kommer att passa så bra in.
Vill ni se?
(Om inte, blunda.)

Vad vore väl ett hem utan denna?


Kanna med tupp

Jamen, det är ju snart påsk, om inte annat.

Eller den här...





Jag tänker på Luddes och mina förtvivlade försök att få fjärilar, humlor och andra insekter.
Vi köpte ju syrenbuddleja och massor av andra fjärilsblommor.
Vi lät de stora tistlarna stå kvar.
Och vi LYCKADES!
Tomten var full av dem.
Vi lyckades skapa hemkänsla för dem!

Den skulle vara vit men vad gör det?

Minns ni sommaren?
Jag minns...

syrenbuddlejan står uppe till vänster

Hysteriska färger    Varmt, vackert, underbart

Hemkänsla, ja, det är något som går att skapa.
Ibland behövs det bara lite hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0