Ett fenomen - en SOLRING


Solring, ett vackert namn

Solring heter fenomenet


Idag blev jag alldeles lyrisk.
Jag fick se en solring!
Det har jag aldrig sett förut. 
Det är så sällan jag hinner med alla vackra fenomen som stjärnfall, norrsken, sol-eller månförmörkelse.
Jag får ofta veta att det skett men har oftast missat tidpunkten.
Men så idag kunde inte ens jag missa det.
Det bara fanns där.
Som en jättelik entré.
Solen fanns i mitten men reflekterades både till höger och vänster.

Det var som om det fanns TRE solar!

Mina elever måste ha gått igenom ringen!
Jag måste ha kört igenom den. 

Och... då tänkte jag:
Mina barn är fenomen. De vet bara inte om det.
 
Mitt solljus är Tina♥  Hon finns som en ring omkring mig, en solring.
Vart hon än befinner sig är hon alltid nära mig med sitt ljus och idag tror jag att hon var riktigt, riktigt lycklig.

Så vill jag tro.
Ja, det var en stark upplevelse.
Jag blev så lycklig ♥


Kommentarer
Postat av: Tina

Den första december är en av de lyckligaste dagarna i mitt liv.

2010-12-03 @ 23:06:33
URL: http://tiner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0