Ord som sägs är alltid sagda

Jag tror att jag har det bästa jobb en människa kan ha.

Jag har underbara kollegor
en fantastisk chef
ungar som växer
god mat
Och ingen dag är den andra lik.

När det är som värst kan det vara illa men då försöker jag se till allt det goda.
Orden som följer är avskedsord till oss.
Jag måste bara delge er.





"Maria, Lise-Lotte, Dan,
- Tre fantastiska änglar.

 Jag vill tacka er för att ni alltid tror på mig, även då när jag som allra mest tvivlar.

Jag vill tacka er för att ni alltid gör erat bästa och får mig att ta efter.

Jo, jag vill tacka er för miljontals saker till men ord kan ej bygga upp en förklaring till det oändligt vackra ni har fått mig att åstadkomma på så kort tid - Tänk då om hundra år till.

   För ett par år sedan fann jag mig själv som en väldigt blyg tjej.

Jag var oerhört skygg och vågade knappt ägna mig åt det sociala livet alls.

Jag var rädd för omvärlden och även rädd för mig själv.

Jag stod mitt i ett kolsvart mörker av allt detta. Mitt i ett mörker utan varken början eller slut, men ni tog bort det mörkret och satte dit ljus. Ett mycket vackert ljus.

   Idag kan jag se tillbaka och bli förvånad, men på ett mycket bra sätt.

   Jag fick en plats hos er, jag fick en plats nära tre fantastiska och sanna änglar.

Ni må ha osynliga vingar, men de finns där.

   När jag än har fallit så har ni alltid stått där för att ta emot mig, även då när ni inte fått eller kunnat. Även då när ni minst anat det själva.
   Ni har hjälpt mig med så mycket, så mycket!

Det gör så himla ont i mig för nu vet jag, att dessa tre fantastiska änglar inte kommer att finnas i min vardag men samtidigt så gläder det mig att ni alltid kommer att finnas i mitt hjärta och i mitt finaste minne.

   Det har funnits både bra och dåliga stunder hos mig, men just nu kan jag inte göra någonting annat än att tänka på det bra.

   Tack för att ni existerar och valt de vägar ni har valt.

Ni  får andra människor att finna lycka på egen hand, med er underbara hjälp.

   Tro mig, ni räddar liv.

 2009-06-06
Malou

 Håller dig sällskap under promenaden

Är det inte så att solens strålar känns på väldigt nära håll?
Vilka ord!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0