En härlig dag


Vi hade ett härligt väder när vi åkte till Skåne.

Vägen ner

Fortfarande på väg

Ja, här på "Trästället" satt jag, mediterade och samlade kraft.
Det var i onsdags. Jag fick bestämma hur dagen skulle bli och jag bestämde två köpställen, "Trästället" och "Förmedlingscentralen". Förmedlingscentralen är ett trevligt ställe som säljer begagnat. Man kan lämna in sina grejer som man vill sälja där och behålla 75% av utsatt pris. Det finns inte bara begagnat men det är det roligaste.
Vi köpte en liten orange gryta där för 62 kronor. Den står vid vår lilla vedspis ovanför råtthålet.
Hur som helst tog dessa två butiker sex timmar. Det är såååå mycket att titta på och sååå mycket pengar som går åt.
Hur kul som helst.

Meditation på hög nivå


En lugn stund mellan avdelningarna, rond 2. Vi har tittat runt i ett par timmar (det tar ett tag att gå igenom 4000 kvadratmeter med prylar) och nu ska vi samla kraft och börja inhandlingen av allt möjligt.
Titta in på www.trastallet.se så ska ni få se.

Kanske för fjärilar?

Vi köpte 4!!! små fågelholkar. Nu menar jag verkligen små. De är så små att jag undrar om det kan vara något annat än dekoration. Ja, hur som helst var de billiga, 75% rabatt.
Vi köpte en katthängare också. En katthängare är en smideskonsol med en katt på. Den hänger på väggen nu.
På en annan vägg, lång ner, hänger nu mitt fina jordgubbsfat som kanske är ett kakfat som jag fick av mor och far.

Ja, just det, vår fina klocka har varit på reparation i Skåne och nu fick vi tillbaka den. Urmakaren har gjort en "service" och fixat med visarna. Kostnad??? 35 kronor. Tick-tacket är så hemtrevligt och vi har saknat den sedan jul, då den lämnades in.


KatthängarenBrickan till höger


Nästa dag tog vi en tur till "Trästället" igen hur det nu är möjligt, men det gjorde vi och fortsatte att shoppa.
Då handlade vi bl.a. till våra kommande ute-blommor.
SÅ fint det kommer att bli.

Oops
Måste förbereda mig för de plantor som ska komma i mitten av mars, kom jag just på.
Har inte tid att sitta här och gagga. Måste åka till "Plantagen" innan sjukgymnastens träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0