Ludde är i norraste Norrland


Ja, han och några andra ska hitta "bra-och-ha" delar till planet.

Han åkte i söndags kväll och de var framme vid fem-tiden på måndagens morgon.
En nätt liten resa på ca. hundra mil.
Otroligt hur långt Sverige är.

Ja, det är ju inte som när en annan behöver delar.
Ja, jag tänker på nya klackar till skorna eller något annat viktigt.
Inte åker jag väl 100 mil !!!!!!!!!!

KARLAR???



Undrar om "Norrmyggen" har fest på " Stockholmsblod"?

Det kanske är viktigt för vissa gällivaremyggor att få storstadsblod.
Sådana myggor som inte vågar vara sig själva.
Myggor som lever genom andra. 
Myggor som får en svärm omkring sig, av andra myggor som blivit imponerade.
Jamen, ni vet, vissa stockholmsmyggor känner kanske ett högre värde om de få i sig, exempelvis,
kändis eller kungligt blod.
Då kommer de, på något konstigt vis, "upp sig".
Det är viktigt för dem, att vara nära rikedom och makt.
Att få en doft av den rika världen.
De blir, om än bara i sitt eget inre och kanske endast för ett ögonblick, mer betydelsefulla.

Ja, nu har ju inte Ludde just den rikedomen som stockholmsmyggan jagar
(han har bara ett ruckel och en kommandora) 
och förhoppningsvis har myggorna från norr mer vett i antennerna.
Med information jag just lämnat borde myggmedel vara bortkastat.


Det finns drygt 2200 myggarter  i Sverige. Endast ett trettiotal är blodsugare.
De finns säkert uppåt i landet.
Stackars Ludde.





Puss och kram min älskling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0