"RUCKLET" gör skäl för sitt namn

Så här har vi det i "Rucklet" idag.

Alla syns inte på en gång

Det har kommit fler hyresgäster. Inte odelat positivt för alla familjemedlemmar.
Fröken Rut förstår ingenting.
Hon ska vara råttjägaren och husse och matte ordnar och donar så att bytet ska få det varmt och bra.
Det är väl inte så konstigt att honn funderar på att ta kontakt med facket.

Här kommer hennes tankar:


Först såg jag bara ett par stycken och tänkte att det blir en enkel match men så fanns de lite överallt.
Snacka om "curlingverksamhet". Nu fixar de till och med hålet åt råttkräken. De behöver inte ens gnaga till det själva.
Det är bara att flytta in. Det kommer att vara kö i min kattlucka.
Tänk er själva. Ni har bråttom ut men det är kö en som i Ullared, alla råttor ska passera.
Där står jag och suktar efter fåglar och ekorrar.
När det väl blir min tur är ögonblicket förbi men råttkräken har det varmt och gott.


SEX STYCKEN! Suck...


Ja, det är faktiskt tre stycken i hålet. En feg stackare som står lite "Kalle bakom".

Jag är jägaren. Den mest skräckinjagade på Skolvägen!

Vad håller på att hända?


Trodde jag åtminstone.
Förr var jag i allafall en aktad jägare som gick min egen jaktstig. Inre en mus gick säker.
Nu ska jag börja umgås med de konstiga typerna, på hemmaplan?
Ja, jag undrar...

Kanske ska man ta sig en titt?
Jag kan ju kolla om det är något att sätta tänderna i.


Detta är inte sant


Kanske är det så att det är ett nytt projekt från konstfack. Det händer ju så mycket konstigt där med, har jag hört.
Kanske är det så att husse och matte går på smygkurs där. Bäst att hålla sig lite cool.
(Kolla, Gud, så töntigt)


Jösses Amalia


Jag vet, jag backar lite och verkar oberörd, så där som
"Oj, nu gick jag visst lite fel."
(Jag ser inget, absolut ingentig. Har ingen aning om vad som finns på min vänstra sida)
Går de på det?
Man vill ju inte vara med i den nya "Dolda kameran", precis.


Lite oberörd var det ja


Jag ger upp!
Lämna mig utanför detta. Dettta är under min värdighet.
Vad ska de hitta på sen?


Vill inte vara med på bild


Har husse och matte alla koppar i skåpet? Alla hästar i stallet?
För hissen går definitivt inte ända upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0