Inköpt kattlucka

En stor dag för en självständig katt, trodde vi.
(eller inte)

Lilla pälsbollen

Äntligen har vi införskaffat en kattlucka. Fröken Rut ska få komma och gå som hon vill, hade vi tänkt men inte hon.
För henne är denna konstiga manick rent av livsfarlig.

På invänjningen låg vi på golvet, en innanför och en utanför och ropade på henne. Sin vana trogen kom hon fram och skulle gosa. Då tog vi stackars katten som skulle få lektion 1 = hur man kommer igenom .
Och hur lätt var det?

Tänker inte

Det senaste jag hörde var att hon står ute och skriker och vill komma in.
Spännande att se om hon står kvar eller faktiskt använt luckan.
Fick just hör den glada nyheten att hon övervunnit sin rädsla och kommit in alldeles själv.
Duktig kisse!

Vi tänkte att det kunde vara bra om Fröken Rut kunde lära sig och sedan lära ut till en pytteliten pälsboll som kanske kommer till våren. En liten Herr Bert har vi tänkt att skaffa.

Dammråtta?

Ja, vi hade tänkt honom svart och vit, lite "trubbig" också. Helst från en bondgård.
Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Jan Sandström

Kul blogg, brukar inte läsa bloggar (bloggar bara själv http://jans.bloggplatsen.se/) men då jag behövde en bild som visar hur kisse beter sig inför luckan så hittade jag din bild på nätet, och efter lite mer sökande hittade jag hit.
Vi har också skaffat lucka och Gunnar beter sig likadant, kattluckor är livsfarliga och vill äta upp en tycks han tänka.
Framtiden får utvisa hur det går.

2015-02-25 @ 12:08:51
URL: http://sandstrom.vasterslatt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0