Livet går, ibland vidare

Ja, så är det här dagen snart till ända.
Jag funderar på om jag hann med vad som skulles.
När jag funderat klart på det funderar jag på vad det spelar för roll
om jag hann eller inte hann.

Mitt motto (ett av tusentals) är:
"Gjort är gjort. Hur går jag vidare?"

För så är det ju...
Det som är gjort är ju gjort.
Då borde det som inte är gjort vara ogjort.
Och den naturliga frågan borde alltså vara; Hur går jag vidare?

Just idag ställer det till problem.
Jag har tre stora problem...
...problem med att gå vidare.
Jag kan inte gå vidare utan blir nöd och tvungen att stanna där jag är.

Ledsamt?
Nej, tvärtom.

Så det som inte hanns (fult ord, kan det verkligen heta så? hanns?) med får bli där det är.

Kloka ord

Jag har en drös pälsbollar att hålla reda på.
Ja, och så finns det ju en del andra pälsbollar under hyllor och skåp men de räknas ju inte.
De sistnämnda bollarna ligger snällt kvar och blir allt större.
Men de andra tre kräver min närvaro och tid.
Som tack får jag världens mysigste kurr, kurr och tramp, tramp.

Och livet känns i varje del av min kropp.
Tänk att det alltid finns minst en anledning till att leva.
Och då funderar jag en stund över det...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0