Var kan man finna kraft?

Jo, men se, det kan man ju undra.
Har förstått att det finns kraft i allehanda piller.
Det finns allt från nyttiga örter till onyttiga örter.
Där emellan finns det drösvis med ytterst tveksamma preparat.
Men finns det verkligen kraft -äkta kraft- i något av dessa piller?

Nänämensan, det gör ju inte det.
Det är som allt annat som saluförs som mirakelprodukter.
Lurendrejerier, i de flesta fall.
Det finns inget mirakel, inte i ett piller i alla fall.

Vart finns då kraften?

Jag tror att den finns närmare än jag tidigare trott.
Den är dessutom gratis.
Jag tror att den finns i naturen.
Finns det någonstans någongång ett starkare bevis på kraft än den från naturen?


Skyttbrink


Jag har hört talas om att det finns en otrolig kraft i träd.
Det handlar inte om att de har en kraftig växtlighet eller att de blir stora och höga.
Det handlar om en annan kraft som är större och starkare än så.


Trädkraft


Det livgivande vattnet.
Ja, jag vet att jag har tjatat om det tidigare men vilken kraft besitter inte vattnet?
Att sitta vid en fors eller ett vattenfall och höra vattnet forsa fram, helt i sin egen takt, in i min takt.
Det ger kraft, vattenkraft på ett kraftfullt sätt.


Vattenkraft

Miraklet, det är du eller jag.
Vi behöver bara ta steget ut i skogen så har vi skött vår del av kraftöverföringen.
Naturen sköter resten.
Ja, jag tror verkligen att det är så.
Problemet är bara att vi glömmer bort att veta vårt eget bästa.
Det där steget...
Det där första lilla steget, till att fyllas med kraft, är så svårt att ta.
Det är ju inte så att jag ska möta min överman precis.
Jag undrar: Är jag rädd för kraften?
Är jag rädd för att orka?
Känner jag rädsla för att bli stark?
Känner jag oro för att låta mig själv må bra?
Nä, men så är det väl inte?
Varför är det då så svårt att ta första steget.


Det är svårt att ta första steget


Kommentarer
Postat av: Marina

Mia Mia <3

Du är så fantastisk......

Du skriver så vackert så klokt jag blir glad när jag läser dina funderingar och kloka formuleringar.

Jag tycker om dig

Ha en skön helg vi hörs snart

Varm kram Marina

2011-10-14 @ 14:15:36
URL: http://alzheimersochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0