Nä, jag har inte slutat blogga

Det är bara det att jag är ganska tom i huvudet, just nu...
Eller är det för mycket som snurrar.

Jag har en vän (eller... hon vet inte att hon är min vän eftersom hon inte känner till mig),
som jag tänker mycket på.
Hon bor ganska långt härifrån.
Om jag flög och tog den kortaste vägen skulle det bli 1000 mil.
Om jag skulle köra blir sträckan avsevärt längre, 1600 mil.
En resa till Sydafrika är verkligen så lång.

Det är en ung tjej som idag bara är 19 år.


 Snenhlanhla

Jag lärde känna henne när hon var sju, genom den här boken.

Redan som sjuåring har hon lärt mig mer än vad många vuxna gjort.
Hon gav aldrig upp. Hon ger aldrig upp.
Hon som ville överleva.
Det är en tuff tjej som jag beundrar mycket.
Snenhlanhla, Sne, heter hon.
Hon har något att lära ut.
Något som varar och inte bara försvinner som en rökpuff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0