Måste ha varit fullmånens fel


Kommer nog att somna ovaggad i kväll.

I natt blev det en sådan där vispnatt.
Jag låg och vred mig i sängen, fram och åter.
Nä, ingen John Blund ville komma.
Kanske hade han annat för sig och glömde bort vilken tid han skulle komma till mig.

Jag stapplade upp till datorn.
Märkligt att så många är vakna mitt i natten.
Orkade inte med det heller.
Försökte lägga på ljud på ett bildspel.
"Tillgång till en ljudfil"

Ja, det har jag väl, tänkte jag och fixade och trixade men inte ett ljud kom ut.
Orkade inte med det heller.
Jag gick till balkongen för att röka.
Då möttes vi, jag och fullmånen.

Fullmånen


Den hängde där som en jättestrålkastare. Den gick bara inte att missa.

Det var inte för inte som jag blev lite tagen.
Den är lite mäktig, den där månen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0