Otränad?


Det märks att jag är lite otränad.
Har träningsvärk i triceps efter bullbaket i helgen. Jo, det är sant.

Kardemummabullar

Jag skulle baka kardemummabullar och i receptet stod det 3 teskedar stött kardemumma.
Jag stötte nästan två påsar kardemummakärnor i en mortel.
Ni som krossat dessa kärnor vet väl hur stenhårda de är men att få träningsvärk är väl ändå droppen?

Apropå droppen...
...
Jag har blivit kär i våra istappar och kan bara inte låta bli att fotografera dem.
I lördags var det sannerligen ett tacksamt göra. Som det droppade.

Istappar

Finns det en bättre vårföraning än takdropp?

Ja, just det... Vi har fått en ny familjemedlem.
Eller hon är ju gammal men visar en nygammal sida.
En sida som vi trodde skulle försvinna men ack, så vi bedrog oss.

Fröken Rut - Surrutan...

Fröken Kadaffi

Hon kan vara kurrig som en kurbitsmålning då hon sitter mellan oss.
Hon spinner, småpratar och kelar så vi tror att hon är en god katta men icke...
Hon ger sig på sina egna (Trisseman och Majamin) när de sover i godan ro/tro.
Hon attackerar dem bakifrån och ger dem rejäla smällar.
Ludde har döpt om henne till Fröken Kadaffi.

Jag blev så arg på henne idag och det märkte hon eftersom hon hade för avsikt att ge sig på mig också då hon fick utskällningen. Men jag är mognare än så... jag spottade på henne.
Jädra kattskrälle.

Det var droppen.

Droppen


Majamin är rädd och osäker. Gömmer sig helst under min säng.
Trisseman tar det ganska lugnt.
Han försöker hitta på andra saker som kan vara honom till glädje.
Vi har inte samma uppfattning om vad som är bra glädjeämnen.
Men hur lätt är det att uppfostra en katt.
Så han får väl sitta i sitt träd och vara lycklig.
Här är han: Fågelskådare Trisse-man

Fågelskådare Trisseman



Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha! dessa "kattor", vår fina, lömska Svea beter sig på samma sätt, mysig och kelen när det passar henne, sen attack från ingenstans, för några år sen satte hon tänderna i mig, så inom 24 tim hade jag blodförgiftning,det är sant!!!!, attans katta:(!

2011-03-14 @ 09:41:58
Postat av: Anna

Nämen Fröken Kadaffi, vilket bra smeknamn till surkattan! Jag skrattade så mycket när pappa berättade det. När får jag komma och äta dina bullar?

2011-03-14 @ 20:51:09
Postat av: Tim

Ja när får vi äta dina bullar? =)

2011-03-24 @ 13:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0