Arbeta eller blogga

Har faktiskt funderat över det.
(rubriken)
Hur ska jag hinna med både och?
Ofta när jag kommer hem är min hjärna tom (faktiskt mer än vanligt).
Det är som om ett bomullsmoln har lagt sig till ro där inne i huvudet.
En eller annan hjärncell försöker hitta någon att arbeta med men det verkar vara svårt att finna. De flesta ligger mysigt och gosigt i sina bomullsbäddar och vill inte bli störda.
Ja, nu är det ju naturligtvis inte sagt att de är särskilt vakna och pigga under arbetstid heller. Vissa tar sovmorgon, andra är på möte långt bort eller har tagit tjänstledigt på obestämd tid. Det finns de som är på semester och ligger i välgörande bad och de två som återstår får göra slitgörat.

Fröbassäng

Detta får förödande konsekvenser.
Viktiga saker är som bortblåsta. Datum som varit spikade för mer än ett halvår sedan finns inte.
Information som ska delges kommer aldrig fram.

Nu ska jag inte svartmåla allt för riktigt så illa som jag skrev är det ju naturligtvis inte.
Visst kommer minnet tillbaka när "slitgörecellerna" vilat upp sig men det är så dags...

Något som har hjälpt mig är att jag skriver upp allt jag ska komma ihåg. Rätt aktivitet på rätt dag. Mina kalendrar brukar vara fullklottrade. Jag sa"hjälpt" för numera glömmer jag bort att skriva in och då blir det som det blir.

Jag ser ju och jag förstår att så här tomt kan det inte vara under en hel vecka. Men det är fortfarande semestertider och kanske en och annan sjukskrivning (trots stränga bestämmelser) där inne i skallen på mig.
Det är kolande mörkt och tomt.

Från mörker till ljus

Men å andra sidan, finns det liv finns det hopp.

Hur som haver...
Det här med att hålla bloggen uppdaterad är inte alltid så lätt. Den får liksom komma i andra eller tredje hand. Jag hinner faktiskt inte med. Jag menar, jag ska ju hinna tänka på vad jag ska skriva och sen kommer nästa aber. Jag ska komma ihåg vad jag hade tänkt och då är det ju bra om någon utvilad liten cell kan sluta vara så arbetsskygg. Och vart finner jag den? 
Ett moment 22.

Kanske måste jag få lite distans, se saker i ett annat perspektiv, kanske från en vinkel.

Lite grand från ovan

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0