Valborgsmässoafton


Ja, det är ju då man ska tända eldarna.
Egentligen tändes ju de för att jaga bort häxorna när de for på sina kvastar
på valborgsmässoafton men se så lätt tänker jag mig inte skrämmas.
Jag blir kvar om så tusen eldar brinner.


Häxa eller älva

Egentligen kanske eldens syfte mer vara att skrämma vilda djur på flykt
eftersom tamdjuren skulle ut på bete den 1 maj.
Förr trodde man ju att älvorna dansade i dimman.
Men inte heller där passar jag in.
Jag är inte så älvalik.
Det blir ganska dunsigt i min älvadans och kanske är det bra om man vill skrämma iväg vilda djur.

Ja, just det...
... vet ni att om man träffar på en björn på nära håll ska man spela död och behålla sitt lugn.
Det är säkert en enkel match.

Det är ungefär lika lätt att behålla lugnet då som när man blir biten av inlandstaipanen.
Då har man kanske två minuter på sig att leva men om man stressar upp sig sprids giftet fortare.
Det är tur att inte de ormarna finns här.

En del tänker ju faktiskt att "om jag inte ser problemet så finns det inte".

Inga problem

Här, så här till valborgsmässoafton har vi bara häxor och annat knytt.

Tänd elden och sjung för våren.
Snart kommer den härliga sommaren.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0