Nu ska det bli ordning och reda


Det åter lite stöddigt, eller hur?
Precis som det inte varit det tidigare i Brf Uven, min lilla bostadsrättsförening.
Men det är väl klart att det har.
Jag flyttade hit 1999 och har inte ångrat det en sekund.

Jag tror att jag bor i en av de bästa föreningar.
(Vad vet jag egentligen? Det är ju min första och enda bostadsrättsförening. Men i alla fall...)

Hökögon

Men de har i alla fall fått en ny styrelse idag och med det, en ny (nygammal) ordförande.
En ordförande som kommer att ha hökblicken.

Det första hon ska göra är att damma av tavlorna i tvättstugegången som
hon lät sätta upp för ett antal år sedan.
De är lite lika, hon och tavlorna. Båda behöver dammas av.

Jag får en bild av överste Hathi, i Djungelboken, då han säger: "Se till att få lite glans och lyster på betarna."
Det är faktiskt viktigt med glans och lyster i ett område.

Överste Hathi

Jag tror att det är en bra styrelse i år, det känns så.
Vi är blandat män och kvinnor, lite yngre och lite äldre.
Det blir säkert väldigt bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0