Tänk så mycket bra det finns

Nu har jag samlat lite fröer
från alla blommor som blev i somras.

Jag hade ju en tanke att ta med mig några till Tina. Solros, lupin och egna torkade kryddor.
Men se det går inte.
Det har mina kunniga forumvänner på "Allt om trädgård" varit noga och vänliga med att tala om.
Till Australien tar man inte med något som man inte vet att man får införa.
Så nu ligger mina påsar i dubbletter och trebletter (heter det ju inte, jag vet).

Jag har nog samlat till närmare ett hundratal påsar.

Egna fröer i egna påsar


Om det bara vore för dessa nya fröer så kunde jag nog ordna plats
men några påsar, ca. 70 st, finns ju kvar från i våras. i en salig blandning.

Tur att det finns bra webshoppar...
Jag har ju mina favoriter men de hade inte vad jag sökte och så plötsligt på
www.designdirekt.se
hittade jag urläckra lådor med fack.

Stora och rymliga fack

Här har jag tänkt att sortera efter färg och höjd, smart va'?
Jag hade en annan briljant idé men den sprack eftersom varan var slutsåld, trist.

Sen en dag, om den nu någonsin kommer, kan jag ha mina fina lådor i mitt växthus.
 
Ordning och reda i frölådorna


Kommentarer
Postat av: Tina

Om du inte kan ta med dem hit sa har jag ju desto mer att se fram emot nar jag val kommer hem sen!

2010-10-07 @ 21:31:38
URL: http://tiner.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej!

Vad fint det ser ut:-)

Kram

2010-10-08 @ 12:14:55
Postat av: Marianne

Hej! Vad får du all din energi ifrån? Snygga lådor. Kram

2010-10-08 @ 12:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0