Tvättstuga 7-24


Tvätten tar aldrig slut.

Jag tror jag håller på att tvätta ihjäl mig.
Jag ser ju det.
Var och varannan bild har tvätt i för- eller bakgrund.

Tvätt, tvätt,  tvätt...



Rosenspalje med tvätt?

I dag var det kuddar och duntäckesdagen samt lite annat smått och gått när vi ändå höll på.



Ut- och invända jeans.
Jeans tar en evighet att torka. Tack och lov för sol och vind.



En kväll i syrenernas tid, i gullregnens månad.

Men vad hände i går kväll då????

Jo, jag höll på att fixa med ungarnas sängar, nu när "innandömet" är rent.

Ludde ringde.
Vi pratade en stund.
Jag satte mig i soffan framför TV'n, Kunskapskanalen.

Vad händer?
Jo, där blev jag fast.
Det var ett program, 60 minuter! om en allmän tvättstuga i Rinkeby.
Inget speciellt men så fascinerande.

Hur är man funtad?
Jag har gett nyårslöfte, år efter år om att se mer på Tv,¨åtminstone på nyheterna.
Varje år har jag brutit mitt löfte.
Jag glömmer liksom bort att det finns en TV.
Vad händer?
Jag fastnar  i ett tvättstugeprogram????
Hur är det möjligt?

Hoppas att inte Torsten, min chef,  läser detta.
Han pikar mig, än idag, för att jag inte kunde infinna mig på ett möte,
för 100 år sedan, p.g.a. att jag hade tvättstugetid.




Ja, ett annat tvättstugeminne som plötsligt dök upp var på min födelsedag för fyra - fem år sedan.
Men det är en annan historia, så pinsam att jag fortfarande skäms.
Förlåt mig Lotta och Petra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0