Förberedelser

Snart har 12 veckor gått.

Kanske får vi hämta dem i helgen. De nya familjemedlemmarna.
Då måste vi vara förberedda.

Sötebrödsdagarna är ett minne blott



och Fröken Rut är på träningsläger.
Hon tränar inför kampen, "Fångarma på fortet".

Här följer några kloka ord från Fröken Rut

"Konstiga saker som plötsligt står i huset
men okej, det finns ju tre plan så det gäller att komma högst och visa vem som är fru i huset.
Jag förstår bara inte vad det ska vara bra för.
Vi har klarat oss utan i 11 år."





"Jag har många tankar och ligger ofta och filosoferar i solens värme."



"Jag tänker att jag mår ju riktigt bra.
Varför ska det komma 'nymodigheter'?
som att man ska tänka på vad man stoppar i sig.
Träna och stretcha, lära sig avslappning och nå någon form av inre harmoni.
Precis som man inte gjort det på 11 år.

Och bara för att man inte ska glömma har matte handlat nya matburkar."



"Jag är alldeles säker på att det inte kommer att bli som förr.
Tiderna förändras och gårdagen är ett minne blott.

Det kommer att komma stunder då jag önskar mig bort, bort för att få lugn och ro.
Då jag känner avundsjuka på katter som är 'ensamkatter'.
Det kommer att finnas stunder då jag ser tillbaka
och tror mig veta att det var 'bättre förr', innan de kom."



"Det kommer att finnas stunder då mitt huvud håller på att gå i bitar av allt dunka-dunka.
Man vet ju hur ungdomar är.
Men de mognar säkert till sig så småningom.

Och...
det kommer att finnas stunder då jag ser tillbaka, när ungarna är vuxna, och önska att jag fick tiden åter.
Den tid när huset var upp-och- nervänt.
När min sängplats ständigt var upptagen.
När lugn och ro inte fanns på världskartan.
När jag var tryggheten.
Den tid som gick så fort och som heller aldrig återkommer.

Och...

jag kommer att inse att jag är lyckligt lottad.
Jag kommer att vara tacksam för allt jag fått uppleva."



" Tiderna förändras och det gäller att hänga med.
Så länge det finns unga finns det liv!
Så länge det finns liv finns det hopp.
Så länge det finns hopp finns det glädje och lycka.

Det gäller bara att ta till vara dagen och njuta av den."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0