Finlandsbåt? Vad är det mot en dag hemma?

Arbetet fortskrider

Inte så mycket för mig som för Ludde och framför allt för Lasse.
Det är härlig att få igång andra människor i arbete.
(Just den tillfredsställelsen har jag fått i arv efter min mormor.)
Då innfinner sig ett lugn och jag kan luta mig tillbaka.
Jag hör Luddes spadtag. Gräv, skotta, gräv, skotta....
Lasses verktyg, bizz = såg,  drrrr = skruvdragare, hammer, hammer.
Verandan växer. Blir större och större, bli jättestor.
- Vill ni ha kaffe?




Ja, sen har ju Ludde och jag lite idéer om hur det kommer att bli i fortsättningen.

Jag gjorde en liten kladd i paint för att ge en bild av vad som finns i mitt huvud, för er som inte kan läsa tankar.



Observera det lilla svarta som hänger till vänster om trädet.
Det är en kätting som ska leda ner vattendropparna från hängrännan.
Rena Barbie-huset, inte sant?

Så, sålänge "bizz och drrr" finns kommer nog bilderna att bli verklighet.
Då är det väl självklart att jag njuter av att andra arbetar. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

jättefint blir det ju . men du får passa Lasse han sa att han ska måla allt rött och kalla det röda torget.kram Mia

2009-07-22 @ 23:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0