MC- Mässan

För ett antal år sedan fanns det inte en enda familj som hade dessa stora studsmattor. Så började de så smått dyka upp fortfarande mycket sällsynt. Det skedde inte särskilt många olyckor men så kommer denna boom. Alla ska ha en studsmatta. Tidningarna skriver att "olyckorna har ökat markant". Det är väl inte så konstigt.  

Det är inte så konstigt att mc-olyckorna ökar. Det har ju också skett en ökning av mc-förare.

Vi var på MC-mässan i helgen och där var vi inte ensamna. Jösses Amalia, att det finns så många som är intresserade.
Jag och Ludde jobbade där. Det låter fint va'?

Snyggt par

Jag hade lite sjå att se ut som en Mc-brud och det var inte alldeles lätt. Så här blev det på fredagen men på lördag fick jag veta av min högt älskade son att jag så "fjortisaktig" ut. Det var ingen komplimang precis.

Ja, nu kom ju folket för att titta på motorcyklar.

Backcykel

Det finns modeller för de flesta. Just denna modell har till uppgift att köra upp för backar, på tid förstås.


Men det fanns annat också om man tröttnade på fartvidunder.


Hög tuffing



När  viltsvinsstammen ökar, ökar väl olyckor med vildsvin också.
Har jag fattat rätt då?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0