Vårbestyr


Nu finns det mycket att göra.

I helgen har vi fixat med tomten.
Jag tog en tur förbi Plantagen och kom hem med bl. a. 4 stycken rosplantor???? och som av en händelse låg också rosjordssäckar i bagageluckan.
Rosor är vackra, det tycker jag också men då helst i rosenrabatt eller åtminstone att det finns en plan över var en rosenrabatt kan tänkas ligga.

Så var det inte i vårt fall. Fyra rosenplantor och ingen plan.
Ja, de fick vänta. Vi tog tag i utsmyckningen av altanen i stället.

Snygg men lite opraktisk (så ovanligt).
Från Mångfaldens Hus

I den här hade jag tänkt ut det bra men planen sprack eftersom solljuset är en aning begränsat så det får bli... ja, det har jag glömt. Återkommer senare om det.

I dessa ska sammanlagt åtta krukor samsas.
Jag hade en plan men den sprack också, så nu får vi avvakta.

Från Trästället/Skyrup

I dessa ska ytterligare åtta krukor samsas

och här håller planen än.
Underst ska röd lejongapsranka hänga.
Snäppet över kommer vit lejongapsranka.
Sen tror jag att det var njurvinda och sen har jag glömt.

Oj, ännu fler?


Vi hann gräva ner två av de fyra rosorna.
Nu har vi en rosen plantering.
Vi ska fixa med spalje, senare.
Det visade sig att rosorna kan bli fyra meter höga. Var finns sådana spaljeer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0