Nu bara dräller det in vårtecken

Adam, en ung man som jag känner frågade om jag hade blivit gammal.
"Är du 75, eller? För de är bara de som håller på så där."
"Det där" som Adam pratade om var att söka vårtecken.
 Så om ni undar, är jag där i kring.

Jag letar vårtecken.

Ludde står just nu och fettar in en packväska till motorcykeln. Det är ett vårtecken!

Vi åkte faktiskt motorcykel idag.
min älskling

Jag hade kameran med mig och gissa vad som händer?

Batteriet tog slut!!!!!!!!!!! Jag hann ta två bilder. Två ynka bilder i vårteckensökarperioden är katastrof!
Jag blev sur. Väldigt sur. Jag hoppade på kamerafodralet och det var nog så att folk trodde att kameran låg där i men naturligtvis inte.
Jag har inte alla bokstäver, än.

Vissa visar rumpan

Nu i kväll hörde vi nötväckan.
Den låter lite metallisk och tjatar om och om igen. Tre, fyra grytlock i taget.
En liten koltrast försökte hänga med mellan grytlocken men fastnade väl mellan locken och fick gehör av blåmesen som säkert visste hur koltrasten hade det.
Vårtecken!
En härlig  ålder att vara 75.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0