Imma på rutan i morse

                       
Det måste ha varit kallt i natt.



Dimman lättade när solen värmde men då var klockan närmare 8.
Jag undrar hur det är för de som inte har ett hem. Nu menar jag de som verkligen är hemlösa.

Under duntäcket igår började jag läsa boken, Hemlös - med egna ord. Det är illa nog med skräcken att inte ha någon given sovplats men vad som också gör mig ont är andra människors syn på personerna. De är människor som du och jag, de har känslor som du och jag, de vill få respekt som du och jag menär det så du ser dem?
Köp tidningen, om du bor i Stockholm, för de är deras sätt att få in sin inkomst - hälften av pengarna går direkt till försäljaren. Tidningen är dessutom mycket läsvärd. Den väcker tankar och känslor
Köp boken också och tänk efter....


Kråkan



Här är en av våra två kråkor. Oftast sitter den/de mycket närmare eftersom vår granne matar dem.
Kråkorna har blivit ett kärt sällskap, åtminstone för henne och oss. De är trogna och sitter och väntar när det, enligt dem, är matdags.
Under sommaren badar de och plaskar runt i fågelbadet så det står härliga till. Jag tänkte sy varsin handduk till dem och hänga på bänken ovanför badet. "Kråka 1" och "Kråka 2" kunde krokarna vara märkta med.
Ett år föddes en kråkunge utan stjärtfjädrar. Den dog säkert så småningom eftersom den varken kunde flyga eller fly. Men de andra kråkorna gjorde allt i sin makt för att rädda den från björktrastar och katter.
Den kråkan var annorlunda och skadad men hade sitt värde ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0