Gammalt och nytt i "UFF-hemmet"

Att blanda gammalt och nytt är både kul och snyggt.



Oh, så snygg det ser ut med vedboden och dörren

Så här blev dörren till altanen. Ja, jag förstår att det är svårt att förstå varför man har en dörr till en altan men det kan jag förklara vid ett senare tillfälle.
De fina gångjärnen och handtaget inhandlades i Skyrup, i Skåne. Det heter " Trästället" men har miljoner saker av alla möjliga material. De har säkert en hemsida. Vänta ska jag kolla.Oahoo, kolla vad jag kunde och snabbt gick det för mig att förstå.  http://www.trastallet.se/



Det fina gamla låset köptes också i Skåne, hos www.sjokvistens.se
Där trodde jag inte att ägarna skulle vara så trevliga (har ingen aning om vad jag fick det ifrån) men ack vad jag bedrog mig. Vilket härligt trevligt par. Vi fick hur mycket råd och hjälp som helst.
Det lilla handtaget ovanför låset kommer också från Skyrup.




När man ändå har vägarna förbi Skåne så kan man passa på att hitta till Stualängan också. www.antikportalen.se  eller  googla på Stualängan.
Stualängan har sålt mycket till mig och lite ha-galen har jag nog varit. Men även det är en annan historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0