Trött på det här vädret!!!!

Jag är så trött på alla livsgivande regndroppar. Inte ett nytt utomhus-foto sen hur lång tid tillbaka som helst.
Jag har en del vackra bilder kvar men har verkligen ingen lust att slösa dem en regndag som denna. Idag blir det tråkbilder.

Mörkt, tråkigt

 Det regnar "pytte"smått, smått, stort, mycket, badkarsvis etc. men regnar gör det ta mig tusan hela tiden.
Jag vet att det ger liv och det ska gudarna veta att mitt hår också vet. Det lever ett jädra tonårsliv med trots som "huvud"diagnos. Och vad ser man på TV-reklamen? Köp och köp, än det ena än det andra. Produkter hit och dit för att få "VOLYM".
Ja, med rätt produkter så...

Hur ofta har man sett ut så där då?
Jag undrar om hon och jag verkligen har samma hårtyp? För det är något som inte riktigt stämmer med spegelbilden och reklamen men det kan ju bero på att jag köpte spegeln i någon billighetsaffär och då vet man ju hur det är med kvalitén.
Ja, det ska jag säga att volymen är nog trevlig när den sitter i håret men i detta eviga regn rinner den kladdiga volymen ner efter hakor och nacken, som ett klister, likt glidskyddet under mattor, som håller kläderna på plats. Man får nästan duscha av sig kläderna nu mer och hur dyrt blir inte alla volymprodukter? VA???
Är det någonstans jag inte behöver mer volym så är det ju på kroppen. Ja, skrapa bort det och lägg i burkar är ju en idé som jag faktiskt inte provat, än.

Jag hittade ett par skor i garderoben härom dagen och undrade varför jag inte har använt dem. De var helt okej och väldigt sköna. Det var inget promenadväder = det var regn!!

Inte så snygga men.....

Och det var då efter en stund på våta gator som jag kom ihåg varför jag ställt undan dem....
Om det hade varit solsken och torrt hade jag fortfarande använt dem men kolla vad jag hittade...

hål i högra tån???

Hål !!! Inte konstigt att jag trodde jag blivit Jesus ( ni vet, han gick ju också på vattnet).
(Ja, jag kan ju berätta att jag inför detta foto först la i ett sudd i hålet för att visa hur stort det var. Det ramlade ju liksom ihop annars. Jaha, så försvann suddet in i hålfoten. Efter ett evighetshets lirkande kom suddet fram. Då tappade jag en enkrona i skon. Det hade aldrig hänt om det inte hade regnat.)
 
Och hur vackert blir det i naturen?
Så här ser det ut.
Tråkigt och trist, färglöst om man överhuvudtaget ser något.


Men så här borde det ha varit.

Vackert

Så... nu känns det lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0