Vi hjälper varann, Ludde och jag


Det är inte så bra med minnet.
Idag skulle jag klippa mig.
Var på plats redan kl.17.45.
Kom alltså i god tid, 15 minuter innan.

Jag kommer liksom in på salongen som det mest självklaraste sak i världen.
Här är jag, jag ska klippa mig, jag har beställt tid och här har ni mig.

En sekund senare inser jag att det inte känns självklart. Klump i magen är ett dåligt omen.
Men okej, jag var 24 timmar och 15 minuter för tidig. Bättre att komma för tidigt än för sent.

Det är frisörskans Anettes fel att jag aldrig blir klippt. Det sa jag också när jag ringde och kollade vart hon var eftersom hon inte var på salongen.

Så till detta förskräckliga minne.
Ludde har också problem med det och det är en fördel eftersom vi aldrig kommer ihåg vad vi har sagt eller till vem. Ingen blir syndabock. Smart va?

Men så för att hjälpa minnet gjorde jag detta till Ludde.












 

Bara ett litet tips


Kommentarer
Postat av: Tim

Haha om han glömmer efter det där är något fel

2010-09-09 @ 15:01:55
Postat av: Mia

Nämen det behöver det inte vara sörru. Vem vet han kan ju krypa till bilen och dessa satt ju i vanlig ögonhöjd. Jo, han såg de här men nästa gång ska jag ta det säkra före det osäkra.

2010-09-09 @ 17:34:39
URL: http://tiamintia.blogg.se/
Postat av: barbro

Jag fick dagens skratt tack.kom också att tänka på min mamma som inte kom ihåg att hon klippt sig. Annars har jag full förståelse för missade tider,

Spännande med Australien. Är det din växthuseffekt?kram barbro

2010-09-09 @ 18:07:11
Postat av: Mia

Hej Barbro! Så kul att du skriver. Ja, din mamma och hennes hår är något jag berättar och skrattar åt fortfarande. Ja, Australien kommer att bli spännande. Men jag ska ha ett växthus också. JA, det ska jag verkligen!!

2010-09-10 @ 15:12:19
URL: http://tiamintia.blogg.se/
Postat av: Kakan

LOL. Och jag känner ju dig och kanske speciellt Ludde väl!! Det där med tispassning!! :-) :-) :-)

2010-10-01 @ 08:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0