Oj, har det snart gått en vecka till?

Hörde precis av en vän att tranorna har kommit

Jag vet inte så mycket om tranor mer än att det är Västergötlands landskapsdjur, 
att den heter grus grus på latin och att de har party vid Hornborgasjön,
där de ska hitta sin partner.
Och i mitt huvud hör jag hur de låter.
Nu ska ni få höra.
Ellerja, nästan i alla fall.
Lite fantasi är väl inte för mycket begärt?


Nästan att man kan höra


Ja, visst blir man lite stressad så här på våren.
Det är mycket som ska göras och allt ska bli klart, helst igår.

När jag går här hemma och stökar har jag ju vägarna förbi
både motionsbandet och speglar.
Det är väl egentligen en lyckad kombination, i vanliga hem.
Här är det inte så lyckat.
Men, tänker jag, I Morgon!!!
I Morgon är en ny dag.
Och hittills har det ju varit det, en ny dag alltså, men den ser banne mig
likadan ut som tidigare.

Snart märker jag inte att jag har gått förbi spegeln
eftersom det mer eller mindre börjar likna ett sjok som går förbi.

Ni kanske inte förstår vad jag menar men vänta ska jag visa...

Som det kan bli

Ja, nu förstår ni kanske.

Vad nu detta har med tranor att göra? Ja, det kan till och med jag undra.






Kommentarer
Postat av: Anne

Haha, var hittade du de där bildrna på mig? Har du varit och smygfotat mig hos sjukgymnasten?

2012-03-12 @ 15:09:55
Postat av: Anonym

Här skulle jag skriva: Hahaha, jag trodde att det var jag. Känner så väl igen mig, utan husmorsgymnastiken till och med :)

2012-03-12 @ 16:00:28
Postat av: lotta

hahaha :)))) vilken härlig bild Mia, du är för rolig <3!

2012-03-13 @ 14:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0