Jag har inte tid

Nä, faktiskt är det så
Tiden är det brist på.
Så vad kan jag göra åt det?

Jo, jag funderar på lite olika hjälpmedel för att få mer tid.
Kommer inte på särskilt många.
Funderar på att åka till Indien, sätta/hänga mig i någon onaturlig ställning ett par år och finna svaret.

Finna svar

Men en sak tänker jag:

* Väckarklockan (eller vad man nu har då)
Varje gång man ska lägga sig så ställer man fram klockan två timmar.
När den ringer på morgonen är man ju ändå oftast för trött för att komma ihåg att den går fel.
Alltså går man upp fixar fikat, hoppar in i duschen
och det är nog där minnet kommer tillbaka men då är det ju för sent att somna om.
Enkelt - sparat fyra timmar.
Nämen, nu sunrrar hon, tänker ni. Hur kan två timmar bli fyra?

Jo, för när man kommer hem från jobbet, kanske 17. Då ställer man fram klockan två timmar.
Plötsligt är den 19, inte undra på att magen kurrar.
Fixa lite middag, läsa lite mail, se på nyheter
eftersom de finns ju hela kvällarna på någon av kanalerna,  
hoppa i säng kl. 22, vrida fram klockan två timmar,
och plötsligt blir man jättetrött för klockan är redan midnatt.

Time flies

Ja, så då vann man fyra timmar.
Eller har jag missat något?

Lite problem kan det kanske ställa till.
Man måste ju ställa tillbaka tiden innan man åker till jobbet.
Och "30 grader i februari" missar man eftersom man sover då
men annars har man ju gjort en vinst.

För egentligen, handen på hjärtat, hur mycket värdefull tid blir det egentligen mellan
klockan 20 och 00?
Ute är det mörkt och kyligt.
Dammsugaren kommer ändå inte användas trots att
man förutsatt sig det.
Handfatets kalkavlagringar kan sitta en dag till.
Egentligen blir ingenting gjort, eller hur?

När jag började skriva tänkte jag att jag skulle vara lite lustig.
Få, åtminstone mina egna, mungipor mot norr (haha) men
nu tycker jag att det var en bra idé.
Ska banne mig prova någongång.





Kommentarer
Postat av: Kakan

Men Mia då. Hur skulle det då gå för mig? Jag klara inte/hatar (starkt ord, jag vet men...) bara att ställa om till sommartid. Vill inte, vill inte gå upp. JAG VILL SOVA LÄNGRE/MERA!!

2012-03-27 @ 23:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0