Av sig???

Det låter väl fånigt? av sig... vaddå av sig? kan man undra.

Jo, nu har jag tänkt på det här man (inte jag) ofta säger:

Man måste låta honom /henne springa av sig.
I dagboken får man skriva av sig.
Det var så skönt att få prata av sig.

Aldrig pratas det om att sitta av sig,
läsa av sig,

Läsa av sig
 
höra av sig... jo höra av sig finns ju men då syftar det ju på att prata av sig.
Lyssna av sig då?

Om det finns en snacksalig vän som behöver få prata av sig
måste ju den som är där få lyssna av sig.

Det låter ju som om det övre är mer positivt, kreativt.

Åh, vad du är duktig som har sprungit Vasaloppet (oj, fel)
Marathonloppet i år. Tänk att springa i så många timmar, fantastiskt.
Eller hur?
Har man någonsin hört detsamma om sittningen i fåtöljen?
Vad gjorde du när jag sprang Maran? Jasså, satt du i fåtöljen.


"Jasså, har du läst fyra romaner i sommar. Där ser man... Är du dyslektiker eller?"

"Va? Är det sant? Oj, vad du måste ha legat i eftersom du hunnit skriva fyra romaner i sommar."

"Nä, nu måste jag gå till psykologen och lyssna av mig.
Jag betalar 850 kr/tim."
Då skulle ju inte folk tro att man var klok.

Men nu kom jag på det.
Det är ju så att man vill bli av med något?
Eller hur? Visst måste det vara så?
För mycket energi,
för många tankar,
för många ord.
Man springer, pratar eller skriver av överflödet. 

Man tvättar av sig,
klär av sig,
klipper håret av sig,
rakar av sig,

Slutsatsen i dag då?
Jo, det måste vara så att vi absolut inte vill bli av med
en spännande talbok som vi avnjuter i fåtöljen.

Eller så hade jag inget att skriva av mig idag.


Kommentarer
Postat av: Ann

Vilka sköna kommentarer, låter helt okey:-)

Ha en bra dag.

Kram

2011-09-13 @ 10:47:37
Postat av: Marina

Du är fantastisk på att skriva och formulera dig. Du är ROLIG MIA. Jag blir glad av att läsa och gå in här.

Varm kram tack för att Just DU finns

2011-09-14 @ 18:16:16
URL: http://alzheimersochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0