En alldeles vanlig Mia-dag


Mobiltelefonen väcker mig.

Vem uppfann den egentligen?
Äh, strunt samma jag ger skulden till Alexander Graham Bell,
åtminstone så här tidigt på morgonen.
Undrar förresten om det var han som var dövstum?
Ja, så var det nog.
Så här i den arla morgonstunden skulle jag också önska att jag vore det.

Jag vill sova

Den är envis , den där mobilen. Jag stänger av och den ljuder igen.
Snooze kallas det numer.
Jädra modernt ord, snooze???
På min tid hette det inte så...
... minns inte vad det hette.
Det kanske inte ens fanns.
Men det fungerade.

Väckarklocka

Ja, vart var vi?
Morgon, tidig morgon, snooze...
Natten går så fort.
Undrar om någon smyger in och ställer fram klockan?
Ja, så skulle det kunna vara.
En tidstjuv! Det har ingen vare sig skrivit eller filmat om...
Nog...

Det är tyst i huset.
Ja, för det finns väl ingen som frivilligt har för tanke att väcka tuppen, mer än jag då.
Jag "snoozar" en gång till, tredje gången...

Dra mig baklänges på ett bananskal!!!
Håret!!
Jag måste ju tvätta håret!!!

Nu chockar jag "snoozet" och stänger av.
Rusar upp.
Jädra hår.
Ingen kommer ju ändå att se någon skillnad.

Jädra hår

Torrschampo, finns det nu för tiden?
Vet inte, jag har inget.
Minns att min syster hade någon sprayburk i en illgrön färg.
Det skramlade om den när man skakade den som om det vore en kula i botten.
Den luktade riktigt illa. 
Undrar om det går lika bra med potatismjöl?

Äh, det blir till att tvätta eländet.
Men först ska kaffet fixas och datan ska sättas på, mailen ska kollas (på tre håll).
Och klockan är redan 06.30. Hur ska den här dagen sluta?

Jag har en snabb kaffebryggare och en seg dator så då jämnar det väl ut sig? 
De är färdiga ungefär samtidigt så i stället för alla eländes nyheter 
som står i DN får jag lite gladare nyheter per mail.
Bakker, Odla och Plantagen har utförsäljning ☺
Jag kan förbeställa Zlatans självbiografi hos ett antal webbsidor.
Jag hälsas välkommen till "Livsenergi".
"Kreativ Insikt" har skickat medlemsbrev. ☺
Jaaa, det är mycket att läsa så här på morgonen...
... och håret är fortfarande otvättat.

När det blir ont om tid och dagen knappt har börjat blir det inte alltid som jag tänkt.
Men oftast så är det ingen som märker någon skillnad, som sagt.
Själv tycker jag att åtminstone utvecklingen på volymschampo har gått framåt.


Volymschampo











Kommentarer
Postat av: Lisis

Mia, tidstjuven heter "mörk höstmorgon"...det är därför du inte kommer upp. Sängen är skönare än att tassa upp i mörk lägenhet..

Kram på dej <3

2011-10-27 @ 15:30:52
Postat av: Kakan

En hel elak värld vill att jag går upp på morgonen.

Det är mycket synd om mig! Jag vill sova till minst 11:00!!!

2011-11-07 @ 20:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0