Se in i framtiden


Skulle jag vilja veta vad som ska ske i framtiden?
Nä, jag tror inte det men om det fanns ett litet hål
som jag kunde få kika in i ibland för att veta hur jag på bästa sätt
ska handskas med en situation skulle inte vara så dumt. 

Sia i framtiden

Eller tänk om det är så att kikhålet faktiskt finns där
men att det är bara jag som har svårt att tyda det som visas för mig.
Och när något visas, så där övertydligt
för att jag verkligen ska förstå,
ja, då tror jag att det är naturen som spelar mig ett spratt.

Frihet


Den dagen (den 1 december 2010) jag såg solringen,
halofenomenet gick min tanke till Tina i Australien.
På något sätt kände jag mig alldeles trygg i min vetskap om
att hon hade det bra, där långt, långt borta.
Det var därför solringen visade sig för mig, fick jag för mig.
(Högre än så kan inte ens naturen skrika.)
Tina skrev senare att det var en av hennes bästa dagar.


Ett tecken?

När jag var liten trodde jag att regnet var Guds tårar och att solen var trösten från hans mor
för även en Gud måste väl ha en mor som tröstar?
Så tokigt man tänker när man är liten.



Kommentarer
Postat av: Tina

Fan vicken snygg sida ru har rå!

2011-04-07 @ 11:15:28
URL: http://tiner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0