Sveriges Lucia 2010


Hoppsan! Redan den 13 december, Lucia.

Lugn o fin

Igår hade jag full koll på det men idag var det vakum, som så ofta, i min hjärna.

Förr i tiden var lucianatten en farlig natt (till skillnad mot vad nätterna är nuför tiden).
Då fanns det mycket övernaturligt som var i farten, just denna natt.

Kanske inte längst hår...

Det här med att ha ljus i håret kan ha varit dåtidens pannlampa som man tog till för att få händerna fria när all mat skulle bäras in för nattens festande. Festen som varade tills det ljusnade.

Det mest övernaturliga som hände idag var att jag fick en vit morgonrock av Lotta.
Lite mer övernaturligt blev min självutnämning till Lucia.
Alla fick rösta på vem som skulle bli Lucia.
Jag tog hand om röstsedlarna, räknade dem på mitt sätt och jag VANN!



Högtidsstund

Om någon skulle anklaga mig för att ha fuskat
kan de ju räkna om rösterna i morgon men då är det ju inte Lucia
så varför skulle jag bry mig om de då?

Ja, det var väl allt för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0