Framme i Byron Bay


Vi landade i gar vid tre-tiden pa Ballina Byron, 3,5 mil fran sjalva Byron Bay

Vi tog en minibuss fran flygplatsen. Den tog en halvtimme och sa satt hon dar.
Hon satt pa huk pa trottoaren, livs levande.
Min hjarna slutade fungera, nu var det bara mitt hjarta som holl pa att sprangas. Den bilden kommer jag att han med mig i resten av mitt liv.
Tim kom forst fram och kramade henne, holl henne hogt i luften, de skrattade.
Det kandes overkligt pa nagot satt.

Sen holl jag om henne som om jag aldrig skulle slappa.
Hon var verklig!

Tina visade mig mitt rum.
Babbel, babbel, babbel

Regnet tilltog. Vi promenerade tilll stan.
Regn, regn regn.

Min telefon har laddat ur (och jag kommer inte ihag min pinkod) sa jag har ingen koll pa vad klockan ar men vid 20 tiden gick Tina hem till sig och jag somnade. Resan har tagit 40 timmar och vi har sovit 5-6 timmar, oregelbundet sa vi var hur trotta som helst.
Tim hade somnat under Tinas och mitt babbel. 
Han fick dela rum med mig eftersom vi kom fram en dag tidigare. 

Jag vaknade under natten av att regnet vrakte ner. Det kom hur mycket som helst.
Da var det fortfarande morkt ute men jag vet inte var klockan var.
Jag vaknade av att det var ljust. Det duggregnade.
Jag kokade kaffe och gick ut och satte mig i tradgarden under ett tak.
Hamtade mer kaffe och njot av den markliga kanslan av att vara i ett modernt samhalle men anda mitt i en regnskog.

Tim vaknade. Jag fragade hur mycket klockan var.
07.10.
Tina kom strax efter. Vi tog en barfotapromenad till stranden.
Tim och Tina badade i de hoga vagorna medan regnet tilltog.

Efter knappt en och en halv var vi hemma hos mig igen och
Tina fick rusa till jobbet.

Regnet vrakte ner men efter att ha vantat pa att det skulle halla upp trotsade Tim och jag regnet och tog oss till stan for att ata frukost pa Tinas cafe.
 Ja, dar ar vi nu.

Sitter och skriver detta pa ett internetstalle for backpackers.

Tangenterna ar sa slitna att bokstaverna knappt syns men jag ar glad att kunna meddela vad som hant hittills.

Enligt vaderrapporten ska det bli battre vader framover. Solen ska komma pa torsdag, vi far val se.
Byron Bay har haft den har vadertypen tidigare.
For 40 ar sedan regnade det ocksa i slutet av december.

Har ingen koll pa hur jag ska lagga upp bilder. Vagar inte ens ta ut kameran i regnet.
Bilderna far komma senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0