Vi har köpt en ny säng

Vi somnar på olika sätt.

En del kan bara lägga huvudet på kudden....
sedan SNAAAAAARK....

Andra behöver lång tid, tystnad, samla tankar, svalt och
framför allt plats att röra sig på för att kunna somna.

När det blir för mycket snark, snark, kurr, kurr, varmt och trångt så tar det
låååååååååång tid innan sömnen infinner sig.

Det är, har jag konstaterat, faktiskt svårare att somna om jag är irriterad.
Kanske är det därför nattimmarna blir så få när jag sover hos Ludde.

Ärligt talat blir jag också irriterad på att alla andra sover så gott:
Kurr, kurr, snark, snark 



trångt i sängen


Nu tror vi att vi har löst problemet.

Vi köpte en ny säng i lördags.
I våra ögon var det en fin och bra säng.
Den var på rea, bara det...
... just det, det var ju därför vi köpte den.

Fin, hög och bred från Slagsta möbler


Continentalsäng, det ni.
Naturligtvis provlåg vi den.
Och när vi ändå höll på prövade vi några andra också.
En säng kostade dryga 60.000 kr. 
Den testade vi också.
Men vi sa det att vi får ju faktiskt drygt fem stycken
av vårt val i stället för denna lyxvariant.

Men så tänkte jag vad skulle vi med fem sängar till?
Man är väl ingen prinsessa på ärten, precis?
Och hur fånigt hade inte det sett ut?

Lyxvariant? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0