Trädgårdsmässan 2011

Tidig morgon - mässan väntade
Vi kom exakt när de öppnade och det fanns gott om plats både för bilen och oss.

Först tog vi ett "titta-runt-varv"...
... ska ha, ska inte ha, ska kanske ha, ska absolut ha/inte...

Så skönt

En hängmatta skulle jag vilja ha.
Men vi har inte två träd som står i närheten av varann.
Jo, kanske uppe i skogen men hur kul är det att ligga där och gunga
och Ludde skulle säkert bli sjösjuk och jag får springa dit med
postafen eller ingefära för att dämpa hans illamående.

Hängmatta går bort, synd.

Härliga madrasser att sitt-ligga i på altanen.
Ska vi inte ha, synd.

Armeringsjärn

Armeringsjärn har blivit poppis.
Vi har kommit på en ny idé med hur vi kan använda dem.
Ska ha, roligt!

Lekstuga

Egentligen en lekstuga men nu fick jag lust att bygga en sådan men använda den till redskapsbod.
Jag vill också ha gräs på taket, spetsgardiner i fönstren, jordiga spadar och rostiga saxar.

Jag tror faktiskt att det skulle kunna vara genomförbart. Kul!


Flerfamiljshus

Läcker fågelholk.
Vi ska fixa fler holkar hos oss.
Något måste vi ju göra för de stackars fjäderfäna innnan de blir kattmat.
Tråkigt att det ska behöva vara så men..

Annorlunda hylla

Hyllan här blev jag riktigt förtjust i.
Ja, ja, jag vet att den nästan inte syns för allt som är runt omkring men det är lite charmigt.
En sådan här hylla skulle lätt dekorera trädgården med lite vackra blommor på hyllplanen och kanske en hängande ampel här eller där.

Kryddlådor

Lagom stora odlingslådor för kryddor.
Dessa måste ju vara enkla att snickra ihop och placera ut var helst det passar.
Jädra snyggt med att blanda sten i vissa. Praktiskt då man kan gå på den och nå lådor längre bort.
Måste kolla möjligheterna.

Nästa gång ska jag berätta vad som inhandlades.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0