Byron Bay dag 7


Nu har ett nytt ar startat

Gardagen blev en slappar dag. Tim har ont i foten och dessutom ar vi ju branda.
Vi satt hemma mest hela eftermiddagen.

Vi hade det mysigt.
Spelade lite kort och at nudlar till lunch. 
Pa kvallen at Tim och jag varsin gigantisk kottbit. Jag blav verkligen proppandes matt.
Men det blir man nog nar vikten pa kottet narmade sig halvkilot.
Tina at en fantastisk sallad.

Jag foljde med hem till Tina dar det var party men jag lamnade innan tolvslaget.
Jag gick hem till min lilla tradgard och lyssnade pa nattens festande utanfor och var bara glad over att fa lyssna till syrsorna och odlorna och slippa delta i festerna, skriken och skratten..

Australien ar annorlunda och jag lar mig aldrig.
Trafiken tillexempel. Nar jag gar over gatan kommer bilarna fran fel hall, varenda gang.
Jag ar sa tacksam att jag inte har hyrt bil. Det hade aldrig gatt.
Jag vet att jag ska titta at vanster men jag kan ju inte skilja pa vanster och hoger. Jag ska ga pa vanster sida men kommer pa mig sjalv att jag likt forbaskat befinner mig pa hoger hand.

Ja, sa ar det det dar med solen som jag inte forstar.
I min hjarna gar solen fran oster till vaster.
Har vandrar den over himlavalvet. Det kanns som den gar fran soder till norr. 

Det ar sasong for mango just nu. Hur underbart later inte det?
En mango kostar 30 svenska kronor.
Likasa en liten avokado, 30 kr.
Undrar vad priset ar nar det inte ar sasong.


Ett paket 25-pack cigaretter (onodigt, ja, jag vet men i alla fall) kostar 100 kr.

Jag traffade en svensk kille hemma hos Tina igar, Martin Nordstrom, fodd -89. Han kom till Byron Bay i forrgar och ska stanna/resa i ett ar. Uppvaxt i Huddinge. Gatt i Stenmoskolan och Kallbrinksskolan. Haft Torsten som rektor och Stefan och Kirsi som larare pa hogstadiet.

Jag som trodde att varlden var stor.

Nu har jag suttit och skrivit pa en annan dator dar jag inte kan lagga upp bilder men jag ska lana Tinas dator fler ganger och sitta pa Green garage, dar de har internet.

Ungdomarna ar lite sega idag sa jag fick egen tid.

 


Kommentarer
Postat av: Matte & Oi

Gott Nytt på er!

Ja du, så det kan vara på andra sidan klotet. Själv är jag ju bara halvvägs.

Här stod vi på stranden vid midnatt och väntade in det nya året.

28 grader i luften och i vattnet. Himlen fylld av varmluftsballonger och fyrverkeri så häftigt att Vattenfestivalens dito kunnat slänga sig i väggen.

"Skumpa" i plastmuggar går bra det också, i alla fall om den bara är oäkta och kostar sjuttio spänn flaskan.

Förresten kostar nog mangon under tian per kilo dvs cirka tre kronor styck på marknaden.

Hare

och stanna gärna till på vägen hem

2011-01-01 @ 11:17:08
Postat av: Kakan

Gott Nytt År på er!!

Ja, vad säger man när man ser bilderna och läser om temperaturen och papegojor att äta frukost med. Avundsjuk!!

Här var det kallt och snöade vid tolvslaget (och jag bara hatar snö och kallt. Men bilen startar trotts att det är fett kallt, fick rädda grantjejen på igår, -hennes Mazda startade inte. God gärning hann jag alltså med 2010. Sedan fick hon kärringstopp och jag fick rädda en gång till, jag räknar den goda gärningen mig tillgodo 2011 så jag behöver inte göra nån god gärning 2011 :-D

2011-01-01 @ 23:49:41
URL: http://www.dag-konsult.com
Postat av: Ann-Marie

Hejsan kära granne!

Jag är så otroligt glad för din och barnens skull.Att ni får vara tillsammans och bara njuta! Här hemma går allt sin gilla gång med snöskottning och kyla!!!!!!!!

Ha det så underbart och njut av varandra!

Kram från grannarna på Uttran Hill!

2011-01-02 @ 10:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0