När orken tar slut


Sitter här och tänker på hur mycket vi människor orkar med.

Hade någon sagt vad som kommer att drabba oss i livet
hade nog en hel del av oss slängt in handduken på ett tidigt stadium.
Kanske är det just därför som vi inte i förväg får veta vad som ska ske.

Det sorgliga i kråksvängen är att vi har lättare att se till det som är mörkt,
det som smärtar, det som tar vår kraft.
Vi glömmer allt det som faktiskt ger oss styrka, ny kraft, den som får oss att växa och
sträcka på oss.
Vi har glömmer att se och ta dagen som en gåva.

Varför är det så?

Lite hängig

Ju svartare dagen ter sig desto mindre kraft finns det kvar i oss.
Slutligen finns bara ett skal, en tomhet.

Men
det fantastiska är att inom oss finns oanade, kanske dolda, krafter.
Det finnns mängder av frön som har såtts under våra år här på jorden.
Vem som har sått dem kan vi kanske inte komma ihåg men det gör inget.
Det viktiga är att vi vet att de finns där.
Någon sa kanske någon gång:
"Du klarar det!",
när jag minst av allt trodde att det kunde vara sant
men orden var sagda och hade kommit till mig i form av ett frö
för att gro när tiden blev gynnsam.

Det är så det är.
Vi är proppade med vackra frön, fullständigt proppade!
 Frön som bara väntar på att få gro och när de väl börjar gro
ger de oss kraft, ny kraft och vi kan ta oss ur det mörker vi hamnat i.

Ny kraft

Vem ska då se till att fröna börjar gro?
Till vem ska man vända sig?

Till mig själv ♥
Det finns ingen trädgårdsmästare som vet vilka frön jag har.
Ingen annan än jag vet var fröna är placerade.
Våga själv, till mig själv ♥

www.kreativinsikt.jetshop.se
finns fantastiska kort med vackra, tänkvärda ord.
Nedan följer några exempel:

Din inre skönhet speglas i din yttre.
Öppna hjärtat för det som får själen att sjunga.
Samla på milstolpar och vägskäl - där växer livet.
Vet att ljuset alltid bor just bakom molnen.
Kom till ro, vila en stund, låt nya krafter födas.




Kommentarer
Postat av: Ann

Så sant.

Gillar din blogg:-)

Kram

2011-04-14 @ 21:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0