Samtal från Sydney både igår och idag


Det är så fantastiskt, att det fungerar
men vi skulle vilja ha skype.
När jag pratar med henne känns hon så nära som om hon bara skulle vara på jobbet eller något.
Sedan ser jag, till min fasa, att sträckan är enorm, säkert närmare 15 000-16 000 km, fågelvägen.
Ja, långt bort är det i alla fall.

Hur man använder skype


Tina skickade en bild till mig.
Så vackert, så mycket Tina!


Jag har döpt den till Tina

I morse ringde hon klockan 7.
Kors i krösamoset vad vi skrattade.
Hon sa: "Du har spaden i örat?"
"Va", sa jag.
"Du har spaden i örat."
Jag undrade vad hon dillade om. Man har ju hört talas om vaxproppar men spadar, nej.
Alltså frågade jag återigen vad hon sa.
Nu talade hon så där övertydligt som man gör med människor som hör dåligt. 
"Du          har          spa'et           över     va?
Spaweekend som vi gav till er för tre år sedan.
Du    har    kvar    det   va?"

Det är inte varje morgon man får skratta så magen värker
och vid 51 års ålder har jag kanske rätt att höra lite dåligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0