Byron Bay Hur fantastiskt låter inte det här då?


Jag fick ett meddelande från Tina på Facebook

(det som är skrivet i parentes, med fet stil är mina kommentarer)

Lånad från Tina


Och hörredu.
Om du bara visste hur mycket jag kämpat för att hitta boende till dig.
Det visade sig att motellen ligger på $1200 i veckan. (1 australisk dollar = 6,79576029 svenska kronor vilket blir en summa på 8160 Sek/vecka) Helt jävla galet. Och inte nog med det, ingenting (förutom hostlena) har varit tillgängliga för tre veckor i rad.
MEN, efter en miljon samtal (1000000) och internetsökningar så har jag hittat ett ställe till dig.

700 dollar per vecka blir det. (4760 Sek blev ju plötsligt nästa bara halva priset. Men vänta så ska ni få höra vad jag får för de pengarna.)
 
Du kommer ha ett eget litet kök,

Ett pyttelitet kök

en dubblsäng (om Tim vill ha lite lugn och ro en kväll kan han få sova hos mig)  
och egen toa.

Egen! toalett

Du kommer dela trädgård med några andra.
I trädgården växer det bananer och papaya och den är hur mysig som helst.

Omogna än så länge  Solmogen i väntan på tänder


Och du kommer bo granne med en annan svensk kvinna som tydligen ska vara jättetrevlig. (Då blir vi två)
Och du kommer ha nära till mig (nästan viktigast av allt), stan och stranden (och Tim), men ändå lite distans.

Stället du bor på kommer vara lugnt efter 22 och det är känt för healing och yoga (här ska helas och vilas i "stående hund"), så det är väldigt harmoniskt.
Det ska tydligen vara en alkoholfri zon (det känns tryggt), men ägaren är så mysig och han sa att det inte spelade någon roll om man drack några glas vin, men att han inte ville ha några fester där (blir inte ett dugg ledsen).
Tyckte att stället passade dig. Och jag är ledsen för priset, (var inte det för det är inte jag) men det går verkligen inte att hitta någonting billigare i Byron under högsäsong.

Puss å gull!


Kommentarer
Postat av: Solveig

Haha, jag blir så glad av din blogg. Kramiz!

2010-12-14 @ 21:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0