Australien del 1 I Väntans tider


Då så var väl allt packat då, fyra gånger.

Jag har plockat i och fixat, plockat ur och joxat men slutligen var jag nöjd.
Tänkte avsluta kvällen med en dusch. Alltså en duschdusch.
Inte den här vanliga snabba morgonduschen
utan den här som kräver både det ena och det andra
(samt sanering i avloppsbrunnen).

Väl i duschen behövde jag shampo. Inget shampo??
I resväskan så klart. Dropp, dropp, plask, plask, riva, slita...

Aah, där!
Jag blir så trött på mig själv.

Står i duschen och funderar hur en julafton i Byron Bay ser ut.
Det kommer jag nämligen inte att få uppleva.
En jul utan... just jul.
Tomtar i grenen

Där måste det vara svårt att få ihop till en snögubbe, tänker jag, eller än värre att hitta en julgran.
Undrar om tomtarna i Byron Bay funderar på hur bra våra tomtar har det.
Eller går det att fira jul utan julklappar?

I morgon klockan 15.00 åker Tim och jag mot Arlanda.
Ludde är snäll som kör oss mitt i "Kalle Anka och hans vänner".
Vi flyger 18.25 mot Peking.
Landar i Peking 8,5 timmar senare.
Flyger mot Sydney efter 5 timmars väntan.
Den lilla rutten tar 14,5 timmar.
När vi landar i Sydney är klockan 9.30, lokal tid och 23.30 svensk tid (lördag kväll).
Om vi tar buss från Sydney till Brisbane
tar det ytterligare 13 timmar + 3 timmar med annan buss till Byron Bay.
Hmmm...
Lite lockande med flyg.
www.jetstar.com  www.virginblue.com.au


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0