Trädgårdsmässan


Återigen kommer likheten med mor, kära mor
(fysiskt mer som far).

Mamma o pappa

Vi var på trädgårdsmässan i torsdags.
Mässans första dag och först i kön, de ni..
Dessutom blev jag sur på tre fiska kvinnor som trängde sig FÖRE.
Men som oftast kommer man ju in på mässor oavsett om man kommer som nummer ett eller nummer fyra.
Efter nästan fyra timmar har det inte så stor betydelse.
Trädgårdsmässan, ja kära nån...
Efter oss -nu glömmer vi finskorna- kommer ca. 59998 personer att besöka mässan.

Vad handlade vi där då?
Jo,
 
Astilbe, tre rödaste röda och en vit = 200 kronor
röda blommande ormbunkar (bra mot rådjur) 100 kronor
När vi handlat för 300 kronor fick vi välja vad vi ville för ytterligare 300 kronor + 5 tulpanlökar.
Det blev japanska underblommor 12 stycken och vita blommande ormbunkar.
Sedan var det klart där.

Vidare...

Kokosfiberjord och kokosfibermatta
3 x Zinkhinkar
2 x rostiga väggblomgrejer www.piri-piri.cc
ett set med otroliga borstar (för pälsbollarna, för pälsbollarnas fåtöljer och soffor och för altanen)

Både borstarna och Gyllene Kitajka har jag tänkt på sedan förra året.

Gyllene Kitajka är en äppelsort.
Nu har vi blivit med äppelpinne för något träd kan jag inte kalla det.

Gyllene Kitajka (lånad bild)

Frukt kan vi få om fyra! år.

Nu vill jag ha Rödluvan också.

 lånad bild från www.rydlingeplantskola.se


Äppelbilderna är lånade från
www.rydingeplantskola.se  
www.ovesplantor.se





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0