Stora lass


Så här ser det ut när jag kommer till Ludde.



Var kommer allt ifrån?

Det är kassar och säckar i överflöd.

Transporten med byket, från bil till hus, sker med skottkärra.
Det har min far lärt mig.

Efter åtskilliga timmar i tvättstuga och kök har det hänt en förändring.
Kassar med mat har förvandlats till matlådor.
Tvätten ligger ren, vikt och luktar gott.

I bilens bagageutrymme, där byket tidigare låg, är det nu bara en mängd blommor.


Byket har förändrats


Faktum är att det är höst.
Nu ska alla pelargoner, ca. 50 st, till vintervilan.
Men för att inte skiljas åt helt och hållet får det följa med mig till jobbet.
Där finns en oisolerad punschveranda som av förklariga skäl inte används på vintern.

Där kan vi träffas varje dag.
Jag kan förvissa mig om att de har det bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0