Det ser bättre ut i dag men....


Det regnar inte så mycket i dag men Götapetter så kallt det är.

Vi har överkurs i blomskötsel, har vi hört.
Sist när regnet stod som spön i backen bar Ludde och jag in alla (!) krukor under tak.

I går tog vi bara hand om en del stackare.

Och blåser gör det också. Det gäller att hålla i hatten och klä sig varmt och inte glömma paraplyet.





Hur ska det bli till midsommar då?
Jo, enligt SMHI ska det bli regn.

(Jag är riktigt trött på dem, Åsa Bodén, Lage Larsson, Peter Kondrup m.fl. De måste ju ha världens enklaste jobb. 
De trycker ju bara på "repeat"- knappen.)

Allt blir så tråkigt när det är så här.
Naturen blir i svartvitt.



Hur kul är det att plocka sju svartvita, blöta blommor och lägga under kudden?
De kommer att vara som en kladdig massa när man vaknar.
De stackars flickorna kommer att drömma om gelégubbar.

Regn gör gott, det fattar jag med men varför kan det inte vara i måttliga mängder?

Som det är just nu så mister motiven sin skärpa och sitt ljus,
blir liksom fotade med en gammal instamatic-kamera med kub-blixt, minns ni dem?



Stora delar av östra Europa och länderna vid Medelhavet kommer att få riktigt fint på fredag. Temperaturen kommer att visa mella 20 och 35 grader. Det är ju kul för dem men de firar ju, för tusan bananer, inte midsommar.
Varför ska färgerna bara räcka till dem?

Vi i Sverige ska få mellan 10 och dryga 15 grader. Hur rättvist är det då?

Men, som min chef säger; det är bara att gilla läget.

Då tänkte jag, lite fiffigt; Lägg nästa bild på minnet.
Tag med den på fredag när du ska klä midsommarstången.
Du får gärna lägga den under kudden också.
Kanske drömmer du om marsipangrisar, vad vet jag , men det gör inget.
(Oftast har de en riktigt god rumpa, doppad i choklad.)

Du kan komma hem till Ludde och mig om du behöver en eller sju gärdesgårdar för vi har en.
Ja, den är inte i hopsatt än men pinnarna ligger på marken så du behöver inte hoppa så högt.

Och kom ihåg att det blir säkert trevligt ändå och det kommer en ny midsommarafton nästa år igen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0