Den röda dagen

Vissel, vissel, trallala, trallala, zuuum, zum. Tamtidididam, dam, zuum, zum.

Nä... men vänta nu. Vad är det där?



Ja, jag håller på med sådant också. Med viss färgkänsla, kan jag tycka.

En försmak av det röda som komma skall och det blå som var härom dagen.

Ja, så går jag från denna sida till nästa....


På den här sidan  finns också ett litet bad för fåglarna.

De kan bada i vilken färg de vill. Välja sida.....

För rödhakar och domherrar


Här står jättefuchsior och tobaksplantor.
De har planterats med förhoppningen om att de ska bli gigantiska, vilket är svårt att tro just nu.





De dubbla rosenlisorna får nog lite för mycket sol här men det går ju att ändra på.
 De är planterade tillsammans med pelargonerna french vanilla.
Ja, och så hänger en liten indiankyndel på kanten också.




Vad har vi här då?

Överst är det halvhängande luktärt.
Därefter njurvinda och de två nedersta krukorna har lejongapsrankor, röda och vita, planterats. 




Det är nu jag undrar om det är möjligt med semester från hemmet.
"Spindeln i nätet" om ni minns...
Vem har tid att hjälpa oss att vattna?
Varje kruka har dessutom en etikett med hur vattningen och näringstillförseln ska gå till. Alla är individer och har faktiskt inte samma behov, precis som du och jag.
Det är kanske dags för spindeln att inse att det är bäst att stanna i nätet.
Semesterresor är till för andra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0