Utflykt till Mångfaldens Hus i lördags


Vilket underbart väder !!!!!!!!

Till och med jag ville göra en utflykt.
Ja, så enkelt var det ju naturligtvis inte.
Det är det aldrig när jag ska lämna hemmet.
Det stod mellan årets första riktiga  motorcykelutflykt och årets första "vara hemma och påta på tomten".
Svårt val.
Men utflykten vann.
Vi träffades i ottan, 10.30, på Rosenhills café.

Ett gäng ungdomar och jag

En del intog sin frukost, andra snålade. Vi drack inte ens kaffe.
Det är mycket som händer här på fiket.
Det ska pratas och diskuteras. Allt viktigt och oviktigt ska hinna avhandlas.
Vissa går ifrån för att få prata ostört.

gärna med ryggen åt kameran

Visst ser de lite tuffa och farliga ut?
Men det är de inte.
Jo, tuffa men inte farliga.
De pratar om viktiga saker som däck, filter, tändstift och annat som kan vara bra att ha på ett fordon.
Sånt som en annan inte har minsta intresse av.

Maria, Marianne och jag

Vi andra sitter lugnt kvar och vet att allt kommer att bli så bra, så bra.
(Varför ständigt detta leende?)

Vi gav oss iväg. Det var härligt. Vi åkte en annan väg än planerat.
Bra val.
Jag hade fullt upp att titta på vackra hus/torp och vårlika hagar.

(Dessa foton har ju inte jag tagit. Trots att det ligger söder ut hade inte våren kommit så här långt.)



Se hela bilden

På Mångfaldens Hus ( http://www.mangfaldenshus.com/ ) handlade vi nästan ingenting, denna gång. Det finns nämligen ingen bagagelucka på Luddes hoj och i den pjuttiga väska vi hade med oss fanns ingen plats kvar.
Där låg, onödigt nog, en hel kasse med varma kläder.
Vad ska jag med det till?
Jag har ju ett naturligt Helly Hansen ställ.

Slut på rakblad

Det tar lång tid att vara utrustad på detta sätt.

Tyvärr har jag problem med min hjälm. Ingen annan har mitt problem. 
Maria och jag

Hjälmen trycker på mina hamsterkinder så de pressas ihop.
Lasse föreslog att jag skulle sätta dubbelhäftande tejp i hjälmen, eller en galge. Hur ska jag få på mig hjälmen då?
Vet inte hur han tänkte där men det är exempel på sådana viktiga saker som avhandlas på Rosenhill.

Det finns nog inte en hjälm i världen som sitter bekvämt runt mina äppelkinder.


Får inte plats


Därför fäller jag ner allting och sätter på mig solglasögonen i hopp om att ingen ser de ihoptryckta kinderna.

Dessutom är hjälmen oekonomisk. En del av brunkrämen försvinner också. Den sitter där på "trycket".
Om det blir oår får jag väl skrapa bort lite om det kniper.



Vi åt lunch på terassen och stannade även på "Fattigstugan" som ligger ett stenkast bort, innan vi begav oss hemåt.

 Det blev lite påta av i trädgården också.
Vi satte ut pinnar och små fågelholkar insmetade med Rå'odör.
En äldre dam sa att det skulle vara så bra. Jag tjuvlyssnade och köpte en burk. Vi får väl se.
Rå'odör ska lukta som rådjuren gör. Tusan så illa de luktar.





Dagen avslutades med middag på en kinakrog i Södertälje tillsammans med Ann-Marie och Freddan.
Oj, vilken härlig dag det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0