Nej, jag har inte glömt våren


Det var verkligen vår idag.

Jag var inne i stan och tog fram kameran.

påsken nalkas

Tål kyla


Världen är inte i svartvitt längre. Det finns så mycket färger.
Jag ringde till Ludde och han mötte upp mig.
Vi tog en fika.

Kaffe latte 32 krBryggkaffe 23 kr

Tyvärr var alla uteplatser upptagna men solen sken in och fick mjölkskummet att glittra.

Glittertind

Vi tog en liten promenad och letade efter vårtecken.

Ute på vattnet fanns en vit knöl.

ett flöte

med sång


Knölen hade fjädrar (påskknöl?) Nä, knölsvan kanske.

Jakten på vårtecken fortsatte.


.



 





Men det verkliga vårtecknet fanns på löpsedeln



Tänk att det alltid ska vara så surmulet på "före"-bilderna och så bländande lyckligt på "efter-bilderna.
Sedan när är det bra att gå ner i vikt utan att röra på sig? om man kan röra sig, vill säga.
Passa på att promenera i det vackra vårvädret i stället.
Jag säger som Tina: "Om en diet var "hållbar" skulle det bara finnas en diet. Ingen diet håller i längden. Det handlar om att ändra sin livsstil."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0