Hur många män krävs det....

Historierna är många.
Ni har hört dem förrut.


Hur många män krävs det för att byta glödlampa?
2, en som byter och en som tar emot medaljen

Hur många mansgrisar krävs det för att byta en glödlampa?
Ingen. Låt kärringen diska i mörkret.

Hur många män krävs det för att laga en dammsugare?
Varför i h-e skulle vi fixa den, vi använder den ju inte.


"Hur många män behövs det för att smutsa ner tolv grytor då det ska lagas mat?"
"En."


Jag skrattar sällan åt "roliga" historier av den enkla anledningen
att jag inte tycker att de är särskilt roliga.




Verkligheten är ju annorlunda. Inte är det väl så tokigt med män.
 Många av oss lever ju faktiskt frivilligt ihop med dem.

Okej, de har inte så lätt att göra fler saker samtidigt men det de gör blir kanske inte så hafsigt som det kan bli när man ska springa mellan grytan, tvättmaskinen, golvmoppen, lakansbytet och toalettrengöringen. Oj, och blomvattningen (i första perioden).
De är faktiskt mer koncentrerade, har jag hört.
Har ett bättre utvecklat logiskt tänkande och är starkare, fysiskt.

Vi kvinnor springer till affären och packar våra kassar, pratar med kunder och personal, städar hallen när vi ändå ställer ner kassarna och torkar smutsen från dörrposten när vi ändå torkar av smulorna från matbordet (som kommit dit, ja, vem vet? efter avtorkningen på morgonen), sanerar kylskåpet från mögel när vi ändå ska ha mjölk i kaffet som i dricker när vi sitter på toaletten och gör våra behov (andra perioden).

Regnvattentunnorna måste fyllas



Till detta behövs ett vattenutkast, inga problem. En slang, inga problem.
Mellan slangen och vattenutkastet behövs
en snabbkoppling = problem!
 
Men med tre starka, koncentrerade och logiskt tänkande män ser jag fortfarande saken som "biff".



Hela verktygsväskan är framme
Bra olja och kokhettvatten (som jag har hämtat) finns på plats.



Det används mejslar och tänger.
Musklerna får jobba.





Då måste jag ändå skriva:
Hur många män krävs det för att byta en snabbkoppling?
Tre!



Ja, jag säger då det....

Vadå? Vad jag själv gjorde?
Solade, såklart, i timmar, djupt koncentrerad.
Det är viktigt att bli brun.
Kvinnligt viktigt, vadå´rå?
Hurså förresten?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0